om meg

Bildet mitt
Å kjenne gleden av å være fri, til å lage drivved kunst/ interiørkunst av drivved. Jeg har funnet gleden av å skape noe av drivved/ Driftwood :) Gleden og opplevelsen av å arbeide med matrialer som naturen har formet,til alle de vakreste detaljer, og alt skapt i vær og vind :) Opplevelsene på turer i naturen, ved skjærgården og havet, og stillheten. Har hodet stadig fylt av ideer, som jeg brenner for å sette ut i livet. Mottoet er å gjøre minst mulig med selve produktet, men samtidig finne de sammensetninger, som passer best sammen,slik som det er, som videre utgjør det kunstneriske i det ferdige produktet :) :) :)

søndag 2. desember 2012

I S L Y K E - T I D, Slik gjør du

 
 
 Fuksia blomstene fra i nøst lyser opp inne i islykta.
 
 Setter flere sammen og lys inni alle.
 
 Den siste... Alle ble helt perfekte.
 
 
Denne er fryst i ei litt større bøtte, 15 liter, da kan også kubbelyset være større. Rødt lys gir rødskjær inne i lykta.
 
 ...Og hvitt lys.
 
 Islykt av en ballong
 
 ...og to ballonger
 
 Stor ballong-islykt
 
Slik gjør du!
 Fyller ballongen med vann......Lar den stå ute i to døgn ved ca -7.
 
 Tømmer av det overflødige vannet ved å ta hull i bunnen......som senere skal bli toppen av lykta
 
 Tomt....ordner hullet slik at et lys kan plasseres nedi lykta.
 
 Plasserer den på en plass ute, slik at jeg kan se den, ogsp innenifra.

K O S
 
Klem fra meg.
 
 

8 kommentarer:

  1. Du, dette var virkelig flott! Nå skal jeg kjøpe ballonger!

    Tusen takk for tips!

    Klem

    SvarSlett
  2. Fantastisk lekkert og artig! Utrolig å komme på å lage noe så kreativt. Jeg skal i gang:)Takk for inspirasjon.

    SvarSlett
  3. Takk for flott tips og nydelige islykter =)
    Kjempe koselig å pynte med ute i det kalde været.

    Ønsker deg en fin adventstid!

    SvarSlett
  4. så morsomt at vi har hatt samme ide :-)
    Dem var knallfine :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Fine lykter og må se å få meg noen ballonger så jeg også kan få meg lykt :)

    Takk for koselige ord inne hos meg- og nå har jeg blitt følger hos deg også !

    Nyt dagen klem Monica

    SvarSlett
  6. Det ser hyggeligt ud.
    Hvor er du kreativt.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlett
  7. Åååå så fint Tove Kristin dette vil jeg prøve, og nå som det er så kaldt kan man jo ha glede av de i laaaang tid.

    Takk for tipset, flotte lamper og bilder, Maritklem.

    SvarSlett
  8. Wow! Vad fina dina lyktor blev! Gillar den ovanliga formen på ballonglyktan.. Snyggt!

    Kram Gugi

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...