om meg

Bildet mitt
Å kjenne gleden av å være fri, til å lage drivved kunst/ interiørkunst av drivved. Jeg har funnet gleden av å skape noe av drivved/ Driftwood :) Gleden og opplevelsen av å arbeide med matrialer som naturen har formet,til alle de vakreste detaljer, og alt skapt i vær og vind :) Opplevelsene på turer i naturen, ved skjærgården og havet, og stillheten. Har hodet stadig fylt av ideer, som jeg brenner for å sette ut i livet. Mottoet er å gjøre minst mulig med selve produktet, men samtidig finne de sammensetninger, som passer best sammen,slik som det er, som videre utgjør det kunstneriske i det ferdige produktet :) :) :)

tirsdag 21. mai 2013

Takløk i drivvedramme.

 Litt saging og skruving i dag også, så artig!
 
1. Snekrer ei ramme med bunn.
2. Et strøk med blank oljebeis.
3. Stifter tykk plast i bunnen.
4. Fyller godt og fast med jord.
 

 5. Stifter hønsenetting, rundt kanten, kniper av det overflødige med ei god tang.
6. Fyller i med takløkplanter etter ønske.
 
 Nesten ferdig, men....
 
 7. Sage og tilpasse ramme over nettingen, passe på at alle kvasse kanter av nettingen er borte.
 
 .....og vips. Ei ramme med takløk, som kan henges ved uteplassen nå i sommer.
 
 Vannes, og får stå vannrett i noen dager, slik at plantene får tid til å feste seg.
 
Plasserer dem ved gjengen i stigen, de får passe på nå.
Lykke til om du vil prøve deg på disse.
Kjempeartig!!!!
 
Klem!
 
 

8 kommentarer:

  1. Kor artig og dekorativt. Så flink og oppfinnsom du er.Så fine hovuda i stigen er, ser ut som det har begynt å bli grønt hår på ein av dei.
    God veke vidare, frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror den varmen vi har hatt i det siste har gitt fortgang i spiringen, tippe alle har fått et grønnskjær inn imot helgen.
      Ønsker deg ei fin uke. Klem

      Slett
  2. Så flott og dekorativt det bli!Gresshodene er kjempeartige!For en fantasi du har!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koslig at du kikker innom Asbjørg, jeg gleder meg masse til disse gresshodene skal forvandle seg til langhårede hippier.........Klem

      Slett
  3. Du lager så utrolig mye fint. Rammene med takløk var kjempe flotte.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Vivi, Rammene skal jeg ta med på et Marked i juli, tenker takløkene har røtet seg godt til da. Lurer masse på om gresshoder og takløkrammer kan glede folkene på markedet, og rakvedengler da. Spennende tid i møte skjønner du. Klem

      Slett
  4. Hva får du alle ideer fra, helfine rammer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja , si det Mia, samler noen biter her og der og så er det noe som kommer ut av det,
      Visste nok ikke selv hva jeg skulle kose meg med i hagen i dag....så ble rammene resultater......Føler jeg koser meg masse i hagen nå om dagen, og ikke minst, alle de positive tilbakemeldingene jeg har fått, det gjør noe med meg. <3

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...